Dinsdag 25 augustus 2015
Het is pettendag op de 2de dag in groep 3! Gisteren het woord pet geleerd en nu allemaal een pet mee naar school.
We starten in de kring met het aan elkaar voorlezen van de eigen tekst bij het vakantieverhaal en -tekening van gisteren.
En iedereen leest voor, sommige kinderen natuurlijk met mijn hulp, maar er wordt hardop voorgelezen.
Daarna in de boekenkring presenteer ik themaboeken en andere interessante boeken, ieder kind kiest een boek en gaat het alvast lezen en er in kijken en snuffelen.
Morgenochtend bij binnenkomst pakt elk kind weer dat boek om verder in te lezen.
Iedereen gaat ook op de foto met z'n pet en schrijft dan mbv de magnetische letterdoos of op de computer, dezelfde zin die we gisteren samen lazen. Maar nu schrijft ieder kind ipv 'pluk' de eigen naam in de zin bij de foto met de pet: ik ben .... met de pet.
We starten in de kring met het aan elkaar voorlezen van de eigen tekst bij het vakantieverhaal en -tekening van gisteren.
En iedereen leest voor, sommige kinderen natuurlijk met mijn hulp, maar er wordt hardop voorgelezen.
Daarna in de boekenkring presenteer ik themaboeken en andere interessante boeken, ieder kind kiest een boek en gaat het alvast lezen en er in kijken en snuffelen.
Morgenochtend bij binnenkomst pakt elk kind weer dat boek om verder in te lezen.
Iedereen gaat ook op de foto met z'n pet en schrijft dan mbv de magnetische letterdoos of op de computer, dezelfde zin die we gisteren samen lazen. Maar nu schrijft ieder kind ipv 'pluk' de eigen naam in de zin bij de foto met de pet: ik ben .... met de pet.
Reacties
Een reactie posten