Week 7 in groep 3
In week 5 begonnen we met het expertlezen over de dieren van de Torteltuin.
http://betrokkenheidopschool.blogspot.nl/2015_09_01_archive.html
Nadat we daar 4 keer tijdens het leesschrijfuur aan gewerkt hadden in tweetallen was het deze week tijd om er een presentatie van te maken.
De geschreven teksten waren inmiddels op de computer getypt en uitgeprint.
En elk tweetal ging de eigen tekst nog eens nalezen. Klopt het wel, hebben we dit echt geleerd en opgeschreven?
De volgende dag aan elkaar presenteren: om beurten een zin van je tekst voorlezen en uitleggen waarom je bij die zin die illustratie gekozen hebt.
Presenteren van het expertlezen
In week 5 begonnen we met het expertlezen over de dieren van de Torteltuin.
http://betrokkenheidopschool.blogspot.nl/2015_09_01_archive.html
Nadat we daar 4 keer tijdens het leesschrijfuur aan gewerkt hadden in tweetallen was het deze week tijd om er een presentatie van te maken.
De geschreven teksten waren inmiddels op de computer getypt en uitgeprint.
En elk tweetal ging de eigen tekst nog eens nalezen. Klopt het wel, hebben we dit echt geleerd en opgeschreven?
Bij elke zin in hun tekst mocht / moest een illustratie komen.
Dus goed lezen wat er staat en kijken welk plaatje uit je gekopieerde boekje het beste past bij de zinnen van je verhaal. Een opdracht waar de kinderen zeer enthousiast mee aan de slag gingen.
Daarna een mooie compositie maken op je papier van plaatjes en tekst, samen overleggen, vinden we het zo mooi en duidelijk, en dan plakken.
De volgende dag aan elkaar presenteren: om beurten een zin van je tekst voorlezen en uitleggen waarom je bij die zin die illustratie gekozen hebt.
Nog een dag later: de teksten bij elkaar in de map nog eens lezen: eerst weer je eigen tekst, dan een tekst van een ander tweetal die over hetzelfde dier gaat en als het lukt ook nog samen de teksten lezen over de andere dieren.
Veel leesmateriaal dat we nog vaak kunnen herhalen.
Reacties
Een reactie posten